Глухов без цензуры
Опрос посетителей
Куча споров вокруг памятника Ленину и того что с ним делать, может надо придумать альтернативу?

«Які лікарні закрити, визначать самі пацієнти»: експерт про медичну реформу в Україні

«Які лікарні закрити, визначать самі пацієнти»: експерт про медичну реформу в Україні

Для чого нам потрібна медична реформа?

• Україна – лідер серед країн за смертністю населення.

• Сотні тисяч українців щороку потрапляють у фінансову скруту через медичні проблеми.

• 90% громадян України живуть у перманентному страху, що вони зіткнуться із такими проблемами.

• Більшість тих, хто до проблем зі здоров’ям почувалися впевнено, (навіть люди середнього класу!) після хвороб онкологічного масштабу втрачають все.

• Цього не має бути в цивілізованому суспільстві.

• Сучасна модель фінансування медицини неефективна, бо ми платимо не за конкретні надані послуги, а за утримання персоналу та будівлі.

Наповнювати стару систему ресурсом та грошима немає сенсу, переконаний радник в.о. міністра Юрій Джигир. Тож як співавтор пакету законопроектів, які стосуються медичної реформи, найперше пропонує почати чесний діалог держави та людей. Про це він розповів під час спілкування із директором Сумського відокремленого підрозділу «Центр розвитку місцевого самоврядування» Олександром Хоруженком.

Замість ілюзорного «Все і безкоштовно», а по факту нічого нікому і за гроші із кишені. Ми пробуємо викласти чітко список: ось які ми послуги можемо надавати, ось скільки вони можуть коштувати. Гарантований пакет – це перша спроба. Щороку вона буде викидати інші послуги, бо це не лише медичний діалог, це фінансовий і навіть трохи політичний діалог. Тобто кожного року ми маємо взяти на себе обов’язок вирішити, що ми лікуємо, за тих фінансових пріоритетів, які будуть на той момент

радник в.о. міністра охорони здоров’я Юрій Джигир

І це має бути чесний діалог, упевнений Юрій Джигир, коли влада чесно виходить до людей і каже, що наприклад, цього року ми зможемо виконати із гарантованого пакета лише такі чи інші послуги, щороку додаючи їх чи віднімаючи. Однією із причин того, що стара система не працює, на думку експерта є недостатнє фінансування.

Кошторисний метод фінансування не можна назвати нелегітимним. Адже більшість розвинених країн ним теж користувалися у фінансуванні галузі охорони здоров’я. Утім вони дійшли до усвідомлення того, що він не є ефективним, і відмовилися від нього, бо знайшли більш розвиненіші способи управління. Суть кошторисного методу – ми фінансуємо стільки, скільки вам потрібно. Тобто ми живемо в парадигмі утримання бюджетних установ

Юрій Джигир

Як це виглядає в реальності? Є приміром районна лікарня. Держава передбачила на рік на фінансування. За нинішніх реалій це лише частина від необхідних для існування медзакладу кошт. Решту витрат беруть на себе органи місцевого самоврядування. І при цьому мають виконати всі нормативи та стандарти, які за такого фінансування виконати нереально. За словами Юрія Джигира, реформування охорони здоров’я має на меті відійти від кошторисного методу фінансування, від утримання медичних закладів, аби почати платити за послуги.

Новий метод фінансування створює стимули для того, що називається операційна ефективність на рівні закладу. Якщо керівник утиснув у своїх видатках, наприклад, комунальні витрати шляхом впровадження енергоефективності, то його кошти залишаються незмінними, як і ті, де він більше платив за комуналку. Але тепер за рахунок економії він може використати ці кошти на розвиток свого закладу, на ремонти, премії лікарям, на підвищення їх кваліфікації

Юрій Джигир

Ця модель, на його думку, дозволить перейти до оплати за конкретні послуги. Пацієнт сам вирішуватиме, куди йому йти, не залежно від його прописки тощо. Тобто людина сама «голосує» за чи ту чи іншу лікарню, йдучи на прийом до лікаря. Ці медзаклади й отримають більше фінансування. Вони будуть зацікавлені в тому, щоб надати свої послуги більшій кількості населення. Таким чином, на думку Юрія Джигира, відбуватиметься природній відбір, за яким суспільство обере кращих і за це їх винагородить. Тим паче за такого реформування не потрібно буде закривати лікарні. Вони закриються самі, якщо не будуть конкурентоспроможними і до них не приходитимуть пацієнти, а відповідно і не буде фінансування за надані послуги.

Базовим Законом нового законопроекту в галузі охорони здоров’я вводяться три основні позиції, як завжди мають бути безкоштовними і держава мусить на них віднайти кошти і це реалістично. Це первинна, спеціалізована та екстрена допомога. У цих питаннях, на думку експерта, не має бути політичних суперечок. Ці послуги мають бути технічними, їх прийняття – швидким.

Источник: СпецКорскачать dle 10.5 бесплатнонедорогой веб хостинг на SSD Глухов.Ком

Обсудить на форуме
Добавить комментарий
Личный кабинет
Реклама